HOTĂRÂREA NR. 83/2025 Privind aprobarea acordării în anul 2025, a normei de hrană poliţiştilor locali din cadrul Serviciului Poliţie Locală
Consiliul Local al Municipiului Topliţa întrunit în şedinţa ordinară din data de 28.05.2025,
Având în vedere:
– Referatul de aprobare nr. 82/16.05.2025;
– Raportul de specialitate nr. 21512/16.05.2025;
– Proiectul de hotărâre privind acordarea în anul 2025, a normei de hrană poliţiştilor locali din cadrul Serviciului Poliţie Locală;
– Raportul de avizare al comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local nr. /2025;
– Legea nr. 155/2010 Legea Poliţiei Locale, republicată şi modificată – art. 351 ;
– HG nr. 171/2015 privind stabilirea metodologiei şi a regulilor de aplicare a drepturilor prevăzute la art. 351 alin. (1) din Legea 155/2010 Legea Poliţiei Locale – art. 2 alin. 1, alin. 3 lit. b;
– Ordinul MDLPA nr. 893/2023 privind actualizarea contravalorii alocaţiei valorice a normelor de hrană acordate personalului poliţiei locale, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 171/2015 privind stabilirea metodologiei şi a regulilor de aplicare a drepturilor prevăzute la art. 35^1 alin. (1) din Legea poliţiei locale nr. 155/2010 – art. 1 lit. b, coroborat cu prevederile art. V alin. (2) din OUG nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene – modificată, precum și cu prevederile Deciziei nr. 65/2025 a Înaltei Curți de Casație și Justiție cu privire la dezlegarea unor chestiuni de drept referitoare la art. IV alin. (2) din OUG nr. 168/2022;
– OG nr. 26/1994 privind drepturile de hrană, în timp de pace, ale personalului din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, republicată şi modificată ;
– Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, modificată – art. 18;
– Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată ;
– HCL nr. 193/2010 privind aprobarea înfiinţării Serviciului Poliţia Locală fără personalitate juridică în cadrul aparatului de specialitate al primarului;
– HCL nr. 101/2024 privind aprobarea Organigramei, a Statului de funcţii, precum și a Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Topliţa, ca urmare a reorganizării activității;
– HCL nr. 48/2025 privind aprobarea bugetului general al municipiului Topliţa pentru anul 2025 – capitol 61.02.03.04., articol 10.02.02 ”normă de hrană”;
– Legea nr. 53/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, precum și normele metodologice de aplicare a acesteia, aprobate prin HG nr. 831/2022;
– Legea nr. 24/2000 privind norme de tehnică legislativă republicată cu modificările şi completările ulterioare;
– Hotărârea Consiliului Local nr.154/2012 – Statutul Unităţii Administrativ Teritoriale;
– Legea nr. 199/1997 – Ratificarea Carta Europeană a autonomiei locale;
În urma discuțiilor purtate în cadrul ședinței,
În temeiul dispoziţiilor art. 129 alin. (1) şi (12), art. 139 alin. (3) lit. a, coroborat cu art. 5 lit. cc), art.196 alin.(1) lit.a, art.198, art.199 și art.197 alin.(1), alin.(2) și alin. (4) din OUG nr.57/2019 – Codul Administrativ, modificată
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1: (1) Se aprobă acordarea în anul 2025 a normei de hrană pentru personalul angajat în activitate în funcţiile publice specifice de poliţişti locali şi funcţiile publice de conducere din cadrul Serviciului Poliţie Locală în cuantum de 32 lei/zi/persoană (poliţist local), în limita sumei aprobate cu această destinație, respectiv 53.000 lei/an.
(2) Norma de hrană se acordă pentru zile calendaristice.
Art.2: Finanţarea sumelor necesare acordării normei de hrană stabilită la art. 1 alin. 1 se suportă din bugetul local al municipiului Topliţa, aprobat prin HCL nr. 48/2025 – capitolul bugetar 61.02.03.04., articol 10.02.02 ”normă de hrană ” – 53.000 lei.
Art.3: Cu îndeplinirea prevederilor prezentei se încredinţează Primarul Municipiului Topliţa prin: Direcţia economică – Compartiment contabilitate şi Compartiment managementul resurselor umane.
Art 4: Prezenta se comunică Instituţiei Prefectului Judeţului Harghita, Primarului municipiului Topliţa, Direcţiei economice – Compartiment contabilitate şi Compartiment managementul resurselor umane, Serviciului Poliţie Locală şi se afişează pe pagina web a Primăriei Municipiului Topliţa.
Topliţa la, 28.05.2025.
Preşedinte Şedinţă, Contrasemnează pentru legalitate,
CONSILIER – MARE GABRIELA-LAURA SECRETAR GENERAL UAT – CIOBANU MIHAI-IULIAN