Ședință ordinară – Proces verbal Nr. 4 / 17.03.2021

 

PROCES  – VERBAL

Nr. 4/ 17.03.2021

 

               Încheiat azi 17 Martie 2021, cu ocazia desfăşurăriişedinţei ordinare a Consiliului Local al municipiului Topliţa.

 

Ing. OLARIU DUMITRU  – primarul municipiului Toplița – deschide lucrările şedinţei conform art. 133, alin.(2), lit.”a”, art.134, alin.(1), lit.”a”, alin.(3) și alin.(4), art. 135, art.155 alin.(1), lit.”b” și alin. (3), lit.”b” din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ.

 

În continuaresupune la vot Procesele verbale nr.2/28.01.2021 și 3/15.02.2021 care sunt aprobate în unanimitate de voturi de către Consiliul Local al municipiului Toplița.

Supune la vot ordinea de zi a ședinței pe care sunt incluse 19 proiecte de hotărâri,

– Prezentarea Raportului preliminar întocmit de dl. consilier Man Călin Constantin, înregistrat la Primăria municipiului Toplița sub nr.5976/02.03.2021.

– Nota de rectificare nr ad. 4415/2021 și punctul Diverse, care este aprobată în unanimitate de voturi de către Consiliul Local al municipiului Toplița.

 

D-l secretar general UAT –  Ciobanu Mihai Iulian face apelul nominal şi constată că sunt prezenţi 14 consilieri din totalul de 17 validaţi, lipsând motivat următorii consilieri: Lazăr Costel Cristian; Tudor Ionela și Vodă Marc Ioan Andrei.

Dna. consilier Mare Gabriela Laura – aduce la cunoștința Consiliului Local faptul că la pct10 și 11 de pe ordinea de zi nu participă la vot.

Dl. consilier Calinovici Mihai Achim – aduce la cunoștința Consiliului Local faptul că la pct 12 de pe ordinea de zi nu participă la vot fiind în conflict de interese.

 

În continuare are cuvântul dl. consilier Buzilă Victor Sebastian – președintele ședinței.

 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea și funcționarea Pieței agroalimentare, a Pieței de produse industriale și nealimentare, a organizării și desfășurării târgurilor tradiționale și a Pieței volante din municipiul Toplița, conform anexelor.

Dl. consilier Hirișcău Horațiu Sever Nicu – face următoarea precizare: solicită să se facă o corectură la art.23 lit.”a” cu eliminarea sintagmei (sau comerciant).

Nemaifiind alte discuții, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 33/2021.

 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea desemnării a doi consilieri locali , care vor avea calitatea de evaluatori în cadrul comisiei de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale Secretarului general al Municipiului Toplița.

Dna. consilier Mare Gabriela Laura –propune pe dl. consilier Man Călin Constantin.

Dl. consilier Negrea Gheorghe Alin – propune pe dna. consilier Tudor Ionela.

Dl. consilier Coman Ionel – întreabă, nefiind prezentă la lucrările ședinței, acceptă?

 Dl. consilier Negrea Gheorghe Alin – personal am vorbit cu ea și acceptă.

Nemaifiind alte discuții, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 34/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind stabilirea structurii pe specialități în vederea constituirii Comisiei sociale de analiză a solicitărilor de locuințe pentru tineri, destinate închirierii.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilierişi adoptă Hotărârea nr. 35/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentaţiei de atribuire nr. 3411/05.02.2021 prin procedură simplificată – într-o singură etapă a contractului de furnizare privind “Furnizare energie electrică”.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 36/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Documentației de atribuire nr. 3868/10.02.2021 prin procedură simplificată într-o singură etapă a contractului de furnizare pentru „Achiziție Motorină EURO 5”.

Dl. consilier Coman Ionel –având în vedere faptul că și ieri am ridicat această problemă în ședința pe comisii și astăzi am promit un răspuns pe care încă nu l-am studiat, întrebarea mea este că aceea cantitate de 60.000 litri motorină/an dacă este acoperită prin niște cifre funcție de numărul mașinilor din cadrul Primăriei și al numărului de Km. parcurși? Solicită un rezumat din partea cui a întocmit acest material din cadrul Primăriei.

Dl. Karacsony Csaba Otto – răspunde domnului consilier Coman: conform listei pe care v-am predat-o este pe fiecare mașină în parte, consumul în cursul anului 2020 este atașat referatul prin care este aprobată norma de consum, cifrele sunt exacte după foile de parcurs.

Dl. consilier Coman Ionel –referitor la cei 60.000 litri motorină,întreabă, cât a fost consumul în anul 2020?

Dl. Karacsony Csaba Otto – răspunde domnului consilier Coman: în anul 2020 erau 33.115,38 litri motorină pe 12 luni, iar în anul 2019 au fost 29.929,37 litri.

Dl. consilier Negrea Gheorghe Alin -= eu înțeleg că este un estimativ pe care noi putem sau nu putem să-l atingem, iar cifra de 60.000 litri eu cred că este justificată având în vedere faptul că s-a mărit și parcul auto, s-au mărit și responsabilitățile orașului și cunoaștem foarte bine că în toamnă sau reabilitat multe drumuri, în special cele de câmp.

Dl. Neculai Sterică – director executiv – informează Consiliul Local faptul că, plafonul maximal de 60.000 litri nu este obligatoriu de atins, pentru a achiziționa motorina se fac comenzi punctual este punct distinct și în contractul de achiziții, deci s-ar putea să cumpărăm numai 1.000 litri dar este posibil cum am avut anul trecut în decembrie – ianuarie când s-a făcut tranzicția când este greu să faci achiziții s-a făcut act adițional care a mai funcționat încă trei – patru luni pe anul următor, cantitatea nu este nici protibitivă nici imperativă ea va merge punctual pe fiecare lună funcție de consum și funcție de obiective. În concluzie nimic nu se face decât pe norme, pe fișe, pe normative și pe lege, inclusiv pe hotărâre de Consiliu Local.

Nemaifiind alte discuții, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 37/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind propunerea spre atribuire în proprietate a terenului, aferent apartament în baza art. 36 din Legea nr.18/1991 – Legea Fondului Funciar – republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 38/2021.

7.Proiect de hotărâre privind prelungirea  duratei dreptului de concesiune asupra terenului în suprafaţă de 30 mp., situat în Municipiul Toplita , str. Sportivilor, bl. C sc. 2-parter  –  conform  contractului de concesiune nr. 5388/27.04.2011 încheiat cu Iordăchiță Camelia Dorina Întreprindere Individuală.

Dl. consilier Negrea Gheorghe Alin -= eu cred că fiecare dintre dvs. ați trecut prin zona respectivă și cunoașteți situația, solicită personalului de la Poliția Locală sau cine este în măsură să mai atragă atenția doamnei Iordăchiță referitor la ordine și curățenie.

Nemaifiind alte discuții, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 39/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Local al municipiului Topliţa pentru anul 2021.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 40/2021.

9.Proiect de hotărâre privind  modificarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Local nr. 21/2021 referitoare la modificarea contractelor de închiriere prin acte adiţionale pentru chiriaşii din locuinţele ANL,  în urma recalculării chiriei lunare.

Nemaifiind alte discuții, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilierişi adoptă Hotărârea nr. 41/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind luarea la cunoştinţă a declaraţiei  de renunţare  la dreptul de proprietate , autentificată sub nr. 60/17.02.2021 , aprobarea preluării și înscrierii în domeniul privat al municipiului Topliţa a imobilului teren în suprafață de 630 mp. teren, situat pe str. 1 Decembrie 1918, înscris în CF nr. 57585 Topliţa , nr. cad. 57585 și a trecerii din domeniul privat în domeniul public al municipiului Toplița a respectivului imobil teren.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 13, întrucât doamna consilier Mare Gabriela Laura nu participă la votşi adoptă Hotărârea nr. 42/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind luarea la cunoştinţă a declaraţiei  de renunţare  la dreptul de proprietate , autentificată sub nr. 346/23.02.2021 , aprobarea preluării și înscrierii în domeniul privat al municipiului Topliţa a imobilului teren în suprafață de 229 mp. teren, situat pe str. 1 Decembrie 1918, înscris în CF nr. 57717 Topliţa , nr. cad. 57717 și a trecerii din domeniul privat în domeniul public al municipiului Toplița a respectivului imobil teren.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 13, întrucât doamna consilier Mare Gabriela Laura nu participă la vot şi adoptă Hotărârea nr. 43/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind atribuirea prin închiriere, fără licitație publică, a unui spațiu cu altă destinație decât locuință, în suprafață de 14,85 mp., situat în incinta imobilului din str. Nicolae Bălcescu nr. 35 – domeniul public al municipiului Toplița, cu destinația sediu pentru partidul politic Uniunea Salvați România Harghita – filiala locală Toplița.

Dl. consilier Szabo Coloman Emeric – întreabă, de ce valoarea chiriei este de doar 1,40

lei/mp?

Dl. Ciobanu Mihai Iulian – secretar general UAT – răspunde dlui. consilier Szabo: în

legislație prevede că acest spațiu practic urmează același regim ca și cel al locuințelor, atunci prețul trebuie să fie similar.

Marc Ovidiu – responsabil spațiu locativ –precizează următoarele: din moment ce urmează

regimul juridic al locuințelor și atribuirea spațiilor sediilor partidelor politice am aplicat prețul pe mp. stabilit în HG pentru spațiu de locuință care se înmulțește cu suprafața utilă x coeficientul zonal care este zona A 3,5/mp.

Nemaifiind alte discuții, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 12 consilieri pentru, întrucât domnul Calinovici Mihai Achim nu participă la vot și domnul Szabo Coloman Emeric  s-a abținut de la vot şi adoptă Hotărârea nr. 44/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind luarea la cunoștință și aprobarea actelor de prelungire ale contractelor de închiriere pentru chiriașii din spațiile cu destinație de locuințe din fondul locativ al municipiului Toplița.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul

cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 45/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr.125/2020 referitoare la aprobarea cofinanțării din bugetul local al municipiului Toplița a obiectivului de investiții ”Reabilitare, modernizare, extindere și dotare Campus școlar Liceul OC Tăslăuanu din municipiul Toplița, județul Harghita”.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul

cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 46/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind luarea la cunoștință și aprobarea actului adițional de prelungire a contractului de închiriere nr.3187/2016, încheiat cu dl. Bâra Cosmin – chiriaș în locuința ANL situată în municipiul Toplița, str. Izvoarelor, bl.1C, sc.1, ap.14.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul

cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 47/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii duratei contractelor de închiriere pentru chiriașii din locuințele ANL situate în municipiul Toplița, str. Izvoarelor, bl.1C, sc.2, conform anexei.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul

cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 48/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii contractelor de închiriere pentru chiriașii din spațiile cu destinație de locuințe din fondul locativ al municipiului Toplița.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul

cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 49/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept prin demisie a mandatului domnului consilier local Lazăr Costel Cristian.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian – întreabă, când se pot depune actele pentru înlocuirea domnului consilier Lazăr?

Dl. Ciobanu Mihai Iulian – secretar general UAT – răspunde domnului consilier Buzilă: începând de a doua zi.

Nemaifiind alte discuții, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 50/2021.

  1. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local nr.121/2020 referitoare la instituirea unor facilități fiscale și aprobarea procedurii de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, datorate bugetului local în condițiile OUG nr.69/2020.

Nefiind obiecțiuni, se supune la vot proiectul de hotărâre, Consiliul Local aprobă proiectul

cu  votul a 14 consilieri şi adoptă Hotărârea nr. 51/2021.

 

  1. PrezentareaRaportului preliminar întocmit de dl. consilier Man Călin Constantin, înregistrat la Primăria municipiului Toplița sub nr.5976/02.03.2021.

Dl. consilier Man Călin Constantin – precizează faptul că, avându-l pe email consider că a fost văzut de toți colegii, concluziile finale pentru că așa cum l-am și intitulat raport preliminar, ce informații și documente pe care le-am avut desigur toate au fost folosite, urmează să ne continuăm activitatea în măsura timpului pe care fiecare îl deține, dar în baza unei delegații pe care o așteptăm de la Garda Forestieră pentru un reprezentant.

Dna. consilier Mare Gabriela Laura – uitându-mă pe rapoarte am observat faptul că, pe fiecare raport există câte un inginer silvic, întreabă sunt angajații Ocolului sau angajații Primăriei?

 Dl. consilier Man Călin Constantin – răspunde doamnei consilier Mare: sunt angajații Primăriei.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian – precizează faptul că, în cel mai scurt timp ar trebui prezentate niște concluzii de la acest control. S-a mers pe teren pe o suprafață de 482 ha. conform amenajamentului pe toată suprafața aceasta existau trecut cu consistență de sub 0,4, din cele 482 ha. 337 este peste 0,4 este o diferență foarte mare, cred că ar trebui mers în continuare în teren sau refăcut amenajamentul și să ni se explice în ședința următoare de ce nu s-au semnat.

Dl. consilier Szabo Coloman Emeric –întreabă, dacă au fost la control de ce nu semnează procesul verbal, nu este bun sau de ce și de ce nu avem prețurile în această ședință?

Ing. Olariu Dumitru – primarul municipiului Toplița – răspunde domnului consilier Szabo: pentru că în ședința anterioară le-ați refuzat până la încheierea controlului.

Dl. consilier Macarie Olimpiu Marius –este o procedură preliminară, așteptați să se termine și vom vedea.

 

  1. PrezentareaNotei de rectificare nr ad. 4415/2021.

 

Diverse:

 

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian –face următoarea precizare: la momentul de față sunt câteva persoane bolnave de COVID-19 în Primărie, eu consider faptul că a fost o neglijență a Primăriei pentru că nu s-a făcut vaccinarea la timp, lucru ce se putea face, avem persoane vaccinate integral în Toplița, Primăria s-a înscris foarte târziu pe platformă și eu sunt în așteptare în etapa 3.

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – răspunde domnului consilier Buzilă: după discuțiile avute zilele trecute cu d-na.șef de la DSP Harghita am avut câteva nelămuriri, înscrierea s-a făcut din timp, problema este că dna. de la resurse umane avea tot timpul în platforma Primăriei cu 0 locuri în tot județul, nu am știut niciodată de ce, după ce am discutat cu dna. Tar de nenumărate ori zilele trecute mi-a confirmat faptul că, deși inițial pe lista celor din etapa 2-a erau și administrațiile publice locale întrebări au venit din toată țara, de ce pentru că tot ce ține de administrație publică locală este vorba doar de acel Comitet Local de Urgență, noi nu am putut chiar și luni când a fost deschisă platforma pentru faza a 3-a nu puteam programa în platforma Primăriei decât persoanele peste 65 de ani, cei care figurează în sistem cu boli cronice, deci acesta a fost răspunsul, nici luni nu am putut să programăm pe lângă faptul că nu a funcționat site-ul, zilnic doamna de la resurse umane verifica sistemul cel puțin o dată pe oră dacă apar locuri libere, nu s-a putut din secțiunea Primăriei să programăm.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian – eu nu înțeleg cum la Miercurea Ciuc toată lumea din Primărie este vaccinată, pentru că s-au înscris la timp.

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – răspunde domnului consilier Buzilă: eu vă recomand să vă verificați cum s-au vaccinat, de asemenea și Primăria Gheorgheni.

Dl. consilier Coman Ionel – legat de vaccinare, eu cunosc faptul că, dl. Rugină s-a implicat foarte mult în campania de vaccinare, în prima fază Centrul era în Sala de sport a Colegiului Național Mihai Eminescu toate persoanele treceau prin curtea liceului, acum fiind relocat Centrul de vaccinare laș ruga pe dl. Rugină ca printr-o placardă să direcționeze noul traseu acesta fiind pe strada Apelor și nu prin curtea liceului pentru a se evita aglomerația.

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – răspunde domnului consilier Coman: în liceu teoretic s-a interzis accesul, m-a informat dl. Stan că s-a comandat un banner cu denumirea Centrului de vaccinare pe clădirea Internatului și cu niște indicatoare, este într-adevăr o scăpare, o să se rezolve zilele următoare.

Dl. consilier Negrea Gheorghe Alin – referitor la înscrierile pe platformele de vaccinare eu vreau să spun că am fost contactat de către colegele din Primărie, nu știu dacă cu întârziere sau nu, dar știu că fiecare cetățean al României se putea programa dacă era atât de doritor de vaccinare, oricum tot de gratuitate beneficia.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian –răspunde domnului consilier Negrea: nu se puteau înscrie individual ei să se vaccineze separat.

Dl. consilier Negrea Gheorghe Alin – aș dori să întreb, cât la sută din cei care lucrează în Primărie vor să se vaccineze, dreptul de vaccinare este un drept pe care trebuie să ți-l respecte oricine, eu dacă nu vreau să mă vaccinez nu poate să îmi impună nimeni acest lucru, eu nu cred că tot personalul din Primăria Miercurea Ciuc s-a vaccinat așa cum a afirmat dl. consilier Buzilă, mai ales faptul că, Centrul nostru de vaccinare a funcționat, au fost eforturi depuse acolo, chiar și financiar vorbind nu cred că este o cheltuială mică și pe lângă toate acestea ar trebui să fim mândri că suntem printre puținele centre de vaccinare din țară care funcționăm corect și legal, adică avem contract de prestări servicii cu medicii și asistentele, avem contracte de curățenie, alte centre nu sunt conform legislației.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian – eu vorbeam cu totul și cu totul alt lucru, unul este vaccinarea ce trebuia să facă Primăria pentru angajații ei și alta este Centrul de vaccinare, foarte bine s-a făcut totul legal, eu am ridicat problema înscrierii angajaților, dacă un singur angajat voia să se vaccineze Primăria avea obligația să îl înscrie, nu contează dacă erau mai mulți sau unul, trebuia să îi înscrie.

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – precizează următoarele: personalul din centrul de vaccinare își ocupă trei sferturi din timp pe care îi plătim din banii Primăriei care ulterior sper să fie decontat de Guvern este ocupat cu programarea listelor, din doi registratori doi trebuie să se ocupe să reconstruiască listele pentru a doua zi, există situații unde nu s-au prezentat persoane la vaccin au rămas libere, sau au fost băgate persoane din administrația publică, noi am refuzat aceste lucruri și am preferat să chemăm oameni din a doua zi de pe liste. Din toate sincopele acestea noi nu ne-am plâns am reușit ca să respectăm legea, să respectăm procedura, să nu ne băgăm înaintea persoanelor cu boli cronice noi ca angajați ai Primăriei, dacă sunteți îngrijorați de angajații Primăriei sunt foarte mulți bolnavi cronici care nici până la momentul de față nu sunt vaccinați, medici de familie ne sună zilnic cu zeci de persoane care nu au posibilitatea să se vaccineze la Toplița având doar acces la Bălan și Vlăhița la Astrazeneca care după cum știți nu se puteau vaccina la peste 65 de ani, am mers la maxim să se respecte lista de programare, nu am pus înaintea bolnavilor cronici angajații din vreo instituția publică, îmi asum acest lucru.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian –repet nu dvs. sunteți vinovat, s-a pus pe site-ul Primăriei cu întârziere, sunt persoane care au venit din alte localități și sau vaccinat la Toplița, Centrul Cultural Toplița s-au înscris din timp și sau vaccinat, cineva din Primăria nu și-a făcut treaba.

Dl. consilier Bodor Attila Bela – dau perfectă dreptate domnului consilier Buzilă în tot ce a spus, s-a făcut o întârziere foarte mare la programare și se putea găsi calea în care cât de cât persoanele expuse din Primărie să fie vaccinate, când o să avem probleme mai mari atunci o să se verifice toate listele și cine a avut prioritate și din Primărie, știu persoane care au fost vaccinate peste rând. Iar legat de dl. consilier Negrea îi place să fie ascultat, trage de timp, nu spune lucruri concrete, îi place să întrerupă și așteaptă ca toată lumea să asculte meditațiile lui care nu sunt la locul lor, dacă ai ceva de spus spune concret și nu face spectacol din ședința de Consiliu Local.

Dl. consilier Macarie Olimpiu Marius –eu cred că un pic este forțată exprimarea ”că din cauza Primărie s-au îmbolnăvit niște oameni”, au fost oameni bolnavi și înainte de vaccinare, dacă o întrebăm pe dna. dr. Mare chiar dacă te vaccinezi te poți îmbolnăvi, că a existat un pic de întârziere cred, eu cred că nu este exact vina Primăriei că cineva s-a infectat din Primărie, eu zic că în urmă cu vreo două luni de zile și dvs. dle. Buzilă ați contactat această boală, la fel am avut-o și eu în iulie anul trecut, deci că se programau, infectat poți fi în orice moment.

Dna. consilier Mare Gabriela Laura – se poate deschide o polemică foarte mare, sunt persoane din Primărie care vor să se vaccineze și nu s-au putut vaccina deoarece eu nu cunosc de ce nu sau înscris instituția sau nu, dar dacă orice persoană din Primărie care nu s-a vaccinat din cauză că instituția nu s-a înscris și face o formă severă sau moare, persoana respectivă poate să dea în judecată Primăria că nu s-a înscris în timp, nu este tot una că faci boala vaccinat sau că faci boala nevaccinat, probabil dacă nu se întârzia cu două săptămâni erau mai multe persoane din cadrul Primăriei vaccinate.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian –precizează faptul că, dacă eu aveam posibilitatea să-i înscriu și era de datoria mea stăteam și până la ora 24,oo și îi înscriam pe site, pentru că eu cred că era de datoria mea, eu știu foarte multe instituții care au reușit să-i programeze, alții au putut, noi de ce nu am putut, despre asta este vorba.

Dna. Baciu Mioara –răspunde domnului consilier Buzilă: listele de așteptare au fost valabile doar de luni, până luni nu s-a putut înscrie nimic, au mai fost discuții că sunt două locuri la Toplița sau la Borsec și de ce nu v-ați înscris, noi am sunat la DSP ni s-a spus să nu o luăm în considerare pentru că este eronată, nu sunt locuri pentru vaccinare.

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – pentru informarea Consiliului Local poate mă veți ajuta dvs. să avem acces la instituții mai repede, voi cere pentru ca să fie lămurită toată lumea pentru că nu numai dvs. aveți acest semn de întrebare și chiar și marea majoritatea a cetățenilor din municipiu de ce nu se pot programa la Toplița în condițiile în care noi la Toplița avem capacitate de 400 persoane/zi și vaccinăm 50 persoane, o să întreb și STS-ul și o să vă rog să mă ajutați pe partea aceasta pentru că pentru Toplița a fost deschisă de două ori platforma în luna februarie, prima dată s-a putut face înscriere o zi și jumătate, a doua oară la de ora 8,oo la 12,oo deci a fost deschisă platforma pentru Toplița și sau dus programările până în luna aprilie, să zicem că acceptăm că nu s-au mișcat doamnele de la resurse umane destul de repede în platformă să dea clicuri, dar o să cei și o să vă informez, dacă vor să-mi ofere informația aceasta câte ore a fost deschisă platforma strict pentru Centrul de vaccinare Toplița, trebuie să spunem clar și răspicat că nu avem vaccinuri, vin oameni la sfârșit de program și așteaptă să vadă dacă sunt doze libere, deci disperarea este mare, nu numai angajaților Primăriei pentru că nu sunt mai presus decât orice toplițean. Dacă se rezolvă problema vaccinurilor și aveți puterea aceasta să rezolvați pentru Toplița, credeți-mă toți toplițenii vor fi vaccinați în patru luni de zile.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian –dacă tot este vorba despre informații, vă rog să cereți și informația când se putea înscrie Primăria Toplița pe site și când s-a înscris. Am intrat zilele trecute pe SEAP și am văzut o achiziție o mașină secondhand 160.000 lei, o mașină din 2010, Primăria Toplița cumpără mașini din 2010, mașini similare găsim pe site-urile de profil echipate cu până în 15.000 euro, chiar și cu 10.000 euro sunt. Eu cred că atunci când se înscrie cineva pe SEAP să facă o achiziție trebuie să se intereseze și de prețuri la produsele similare, cum s-a putut face o achiziție la o mașină din 2010 aș vrea să văd și eu raportul prin care s-a luat mașina respectivă și cum se poate justifica o mașină din 2010 la un preț de 160.000 lei, la 52.000 euro cumperi una nouă echipată și tu cumperi una din 2010 cu 160.000 lei, v-ați pus semnăturile mai multe persoane acolo, eu cred că ar fi bine ca pe viitor să vă gândiți bine când vă puneți semnăturile și să aprobați asemenea achiziții.

Dl. consilier Bodor Attila Bela – ridică problema drumurilor și străzilor care sunt într-o stare avansată de degradare care ar trebui cuprinse în planul de reparații al acestora, este vorba despre drumul din Secu, strada Agricultorilor. În strada Dealului se parchează pe ambele sensuri ale drumului și accesul este destul de dificil mai ales în timpul anului școlar, dacă sar putea ca propunere să se facă SENS UNIC cu coborâre pe strada Bicazului. Dacă sar putea face un plan pentru iluminatul din spatele blocului ANL din strada Izvoarelor. O altă problemă ar fi strada Căpșunilor pe o distanță de 50-60 m șanț înfundat complet, apa iese la 3 gospodăriile oamenilor și rigolele înfundate, dacă se poate cuprinde în buget drumul spre Pârâul Baicăului deasupra Cimitirului Catolic acolo dacă sar putea lărgi puțin și propus pentru asfaltare.

Dl. consilier Coman Ionel – face următoarea precizare: la Banca Transilvania este o groapă atât de adâncă întrucât este un pericol real, încercați până la asfaltare să fie acoperită.

Ing. Olariu Dumitru – primarul municipiului Toplița – răspunde domnului consilier Coman: chiar astăzi am discutat cu dl. Stan, vor fi inventariate toate gropile și vor fi astupate.

Dl. consilier Hirișcău Horațiu Sever Nicu – tot legat de străzi, Crîngului și 8 Martie pe cele două străzi sunt 7 șanțuri de scurgere și nu fac față așa cum sunt, ar face față dar problema este că trec prin gospodăria unui cetățean și acolo este colmatat. Tot legat de aceste două străzi ar trebui montată o oglindă. La ultima casă din Zencani este un pod unde se adună nămol ar trebui decolmatat. Tot la fel trocile din Zencani ar trebui igienizate, reamenajate sau schimbate unele dintre ele.

Dl. consilier Macarie Olimpiu Marius –legat de ce a spus dl. consilier Buzilă de achizițiile de pe SEAP este foarte corect și în aceeași măsură pentru a primi răspunsurile la achiziție, o să vă spun eu despre o altă achiziție interesantă aceea fântână arteziană din Parcul central a fost făcută la dublu preț, deci eu am ofertă de la București cu tot cu lumini nouă nu second hand. Public solicit factura achiziției acelei fântâni.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian –foarte bine că ați sesizat, cine a călcat pe bec să răspundă. Și eu solicit factura acele mașini despre care vorbeam să primim și factura din Germania.

Ing. Olariu Dumitru – primarul municipiului Toplița – informează Consiliul Local al municipiului Toplița, următoarele: legat de achiziția mașinii de 160.000 lei aceasta este echipată. O asemenea mașină echipată poate costa între 1000 euro și 10000 euro  sărărița  + lama (de exemplu dacă lama e din plastic, e 1000 Euro). Mașina a costat în jur de 20.000 euro, 1000 euro transportul, plus demontat/montat lama la întoarcere,  RAR-ul și probabil și vânzătorul a pus comision. Vă voi pune la dispoziție toate actele.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian –precizează faptul că, Societatea Comercială de la care a cumpărat Primăria mașina are obiect de activitate fabricarea mobilei, are angajați două persoane, în anul precedent a avut o cifră de afaceri puțin mai mare decât prețul mașinii.

Ing. Olariu Dumitru – primarul municipiului Toplița – achiziția s-a făcut pe SEAP.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian – cine a cumpărat la preț mai mare are probleme, dacă există în democrație putere și opoziție, opoziția să tragă de mânecă pe cei de la putere care derapează, dvs. dle. consilier Macarie de ce nu ați tras de mânecă pe cei de la putere erați și pe vremea aceea consilier?

Dl. consilier Macarie Olimpiu Marius – răspunde: știți de ce, pentru că m-am interesat ulterior, pentru că noi votăm bugete estimative în care se trece 400.000 lei în care se trece o fântână, iar ulterior se face achiziția, într-adevăr trebuie să cauți oferte, eu m-am dus la un singur punct din achiziții și am zis nu se poate ca o fântână să coste 400.000 lei care nici nu funcționează și ulterior m-am lămurit că a costat dublu preț.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian – dvs. va-ți interesat după doi ani, eu m-am interesat după două luni.

Dl. consilier Calinovici Mihai Achim – aduce la cunoștință că și în mediul online și în mediul offline există o oarecare supărare pe zona de jos digitalizare a serviciilor și mai exact numerele de ordine, mi s-a adus la cunoștință de către persoane apropiate, de către străini aș veni cu o sugestie dle. primar, administrator și cine se ocupă pe zona de online, pe lângă urările pe care le faceți de 8 Martie, pe lângă urările pe care le faceți cu ocazia altor sărbători v-aș ruga să folosiți pagina de facebook și în scop de informare, informați cetățenii atât online, cât și offline să știe ce îi așteaptă, ce au de făcut și unde trebuie să meargă, ar fi foarte bine din partea dvs. Un alt subiect ar fi cerșetoria din oraș, aș ruga Poliția Locală cât și Poliția Națională să se implice în această problemă, dar văd că nu se face nimic în acest sens, efectiv cerșetorii hărțuiesc oamenii, sunt niște probleme care trebuie luate în serios, nu se poate așa ceva. Aș propune să se facă și o anchetă socială asupra acelor copii minori, ce se întâmplă cu ei, de ce sunt acolo. Aș avea o întrebare la domnul viceprimar legat de șanțurile înfundate, sunt șanțurile din fața curților oamenilor?

Dl. consilier Bodor Attila Bela – răspunde domnului consilier Calinovici: DA, pe strada Căpșunilor apa vine pe drum, este un mal foarte înalt dacă o persoană fizică ar trebui să lucreze două zile, este nevoie de un utilaj.

Dl. consilier Calinovici Mihai Achim – v-am întrebat acest lucru dle. viceprimar deoarece mi se pare de bun simț civic că ar fi de datoria noastră să ne ocupăm de imediat de zona apropiată de curățenie, de drum, de zăpadă, de șanțuri.

Dl. consilier Szabo Coloman Emeric – face următoarea precizare: Primăria a făcut niște șanțuri fără nici un proiect în care stă apa, așa este și în strada Apelor, trebuie avut grijă la investiții să fie făcute conform proiectului.

Dl. consilier Bodor Attila Bela – face precizarea că, pe Vale este un șanț de aproximativ 1,5 Km. nefuncțional partea opusă și pe partea cealaltă se colmatează.

Dl. consilier Negrea Gheorghe Alin – referitor la șanțurile care nu se curăță, adevărat că șanțul nu este funcțional, dar din ce cauză, tot din cauza cetățenilor care în momentul în care curăță șanțul tot ce scoate din el le pun lângă el, normal că diferența de nivel de la drum, eu consider că nu este vina celor responsabili din Primărie că cetățenii nu își curăță cum trebuie șanțurile. În zona unde locuiesc părinții mei de strada Lungă când nu era șanț în zona respectivă aveam aceeași problemă, ne-am creat șanț propriu dar l-am curățat.

Dl. consilier Bodor Attila Bela – noi nu lucrăm cu natura, dar noi dacă nu angajăm proiectant și nu verificăm lucrările care se execută și nu sunt funcționale, noi nu suntem în măsură să dăm cu lopata, să facem scurgeri, șanțuri, noi din acest motiv suntem puși aici pentru a ușura viața oamenilor și dacă noi am făcut așa investiție mare care nu este funcțională atunci de ce nu puteam să facem și pentru oameni ca să fie bine.

Dl. consilier Buzilă Victor Sebastian –face o completare tot referitor la șanțuri, într-adevăr oamenii trebuie să-și curețe șanțurile, dar dacă eu mi-am curățat șanțul și vecinul meu nu, eu nu pot să-l oblig atunci trebuie să apelăm să intervină Poliția Locală și să-i tragă la răspundere.

Dl. consilier Coman Ionel – sunt și eu de acord ca cetățenii care au șanțuri în fața proprietății să și-l curețe, ar fi bine o înștiințare în acest sens.

Ing. Olariu Dumitru – primarul municipiului Toplița – foarte mulți cetățeni vin la Primărie și ne solicită să le curățăm șanțurile.

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – informează Consiliul Local al municipiului Toplița, următoarele: având în vedere această problemă cu privire la curățarea șanțurilor demarăm în câteva zile o acțiune de informare pentru curățarea șanțurilor și nu numai pe care le vom afișa pe garduri și blocuri, le aducem la cunoștință toate HCL-urile care au fost adoptate de către dvs. că trebuie respectate, gradul de amendă și vom trece la acțiune. Practic în această primăvară toată lumea trebuie să facă curățenie generală, că este la curte, că este la bloc, mizeria care este în Toplița nu cred că este corespunzătoare anului 2021, sunt cartiere care practic din emblema orașului au devenit ghetouri și sunt soluții, iar împreună la vom rezolva.

Dna. consilier Mare Gabriela Laura – precizează faptul că, acțiunea este foarte bine venită, dar ar trebui să luați în calcul unde sunt persoane în vârstă, eu cred că ei nu pot face acest lucru.

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – răspunde doamnei consilier Mare: în momentul în care se vor lua măsuri de penalizare se va ține cont și de acest aspect, clar cei care nu se pot deplasa vom interveni în sprijinul lor.

Dna. consilier Borș Andra Ramona – aduce atenției Consiliului Local al municipiului Toplița o problemă mai veche, deși s-a refăcut canalizarea orașului miroase a dejecții, este foarte urât când treci prin unele zone și miroase îngrozitor, nu știu cine le-a făcut, cine răspunde, dar trebuie să găsim soluții pentru remedierea situației.

Dl. consilier Kondratovici Ionel – tot referitor la șanțuri, am mai ridicat această problemă din strada Borsecului vis a vis de Farmacia Veterinară acolo se termină efectiv șanțul. Toată apa care vine de pe șanț în sus se oprește la mine, trebuie rezolvată problema totuși suntem în mijlocul orașului. În al doilea rând în zona respectivă trebuie făcută o trecere de pietoni, este stație de autobuz, Grădiniță, nu știu dacă comisia de circulație mai este sau nu funcțională. Întreabă, dacă în cadrul Primăriei există vreo persoană care se ocupă de persoane cu dizabilități?

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – răspunde doamnei consilier Kondratovici: da, tocmai s-a votat în ședința de astăzi hotărâre în acest sens.

Dl. consilier Kondratovici Ionel – întreabă, mai facem ceva cu SPA-ul, a trecut sezonul schiatului, haideți să facem altceva.

Dl. Stan Adrian –director gospodărie comunală – răspunde domnului consilier Kondratovici: nu se poate cu SPA-ul, dacă consultați HG nr.293 din 10 martie care se aplică din data de 14 spune foarte clar în anexa nr.3, art.1, pct.5 ”se pot desfășura activități de către sportivii profesioniști legitimați și/sau de performanță pentru antrenamente și cantonamente”, bazinul respectiv este un bazin de agrement nu este stațiune balneară, nu-i nici piscina unui hotel sau Club sportiv, deci nu avem voie, Guvernul a hotărât aceste măsuri.

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – dă răspuns domnului consilier Kondratovici:  avem zeci de șanțuri neterminate, avem zeci de solicitări, anul acesta le vom cuprinde pe toate în buget, sunt multe probleme care sau adunat în timp, anul acesta putem numi bugetul reparațiilor, a doua problemă după cum știți conform Codului administrativ comisia de circulație nu mai există, ne-am întrunit și am discutat toate problemele de circulație, inclusiv cu trecerile de pietoni, parcări, reorganizarea completă a parcărilor unde avem o problemă, nu mai este nevoie comisia, dar ținem legătura cu cei de la circulație și de la Poliție și vom ajunge la un consens pentru a stabili un plan de acțiune pe viitorul apropiat. Legat de SPA ați primit răspunsul din partea domnului Stan, dar tot la fel va fi cuprins în buget la capitolul reparații. Cum ne va permite timpul ne vom apuca de lucru.

Dl. consilier Bodor Attila Bela – aduce la cunoștința Consiliului Local al municipiului Toplița, următoarele: când se mai organizează în Primărie anumite evenimente, ședințe, întâlniri cu cetățenii, comisii să fiu chemat și eu lucru ce nu s-a întâmplat niciodată până în prezent atât din partea dlui. primar cât și din partea dlui. administrator public, este o plăcere a mea și aș dori să particip. Inclusiv doresc să particip la ședințele Comitetului Local pentru Situații de Urgență.

Dl. Rugină Dan Ciprian – administrator public – răspunde dlui. viceprimar Bodor: ținând cont de faptul că am un contract de management cu Primăria Toplița am încercat să-mi îndeplinesc atribuțiile și am invitat împreună cu dl. primar directorii de școli, nu vreau să intrăm în polemici, puteți participa ori de câte ori doriți, știați că au fost aici, poate veniți cu idei constructive, chiar vă așteptăm. Au fost acțiuni pe toate punctele fiecare dintre noi încercăm să ne facem treaba, dar dacă doriți să participați nu am nimic împotrivă.

Dl. consilier Calinovici Mihai Achim – o completare la cele semnalate de către dna. consilier Borș susțin referitor la canalizarea din strada Sportivilor, ar trebui făcut un plan de bătaie și este păcat că am avut o grămadă de turiști și în loc să le arătăm ce avem mai bun și ce putem să facem mai bun, le arătăm și părțile foarte urâte, probleme pe care eu consider că vor fi rezolvate.

 

Următorul președinte de ședință este dl. consilier Buzilă Victor Sebastian.

 

Nemaifiind alte probleme pe ordinea de zi, dl. consilier Buzilă Victor Sebastianmulţumeşte pentru participarea la şedinţăşi declară lucrările acestei şedinţe închise.

 

Anexăm în original CD cu înregistrarea şedinţei Consiliului Local al municipiului Topliţa din data de 17.03.2021.

 

Topliţa, la 17.03.2021.

 

 

PREŞEDINTELE ŞEDINŢEI,                 SECRETAR GENERAL UAT,

CONSILIER – BUZILĂ VICTOR SEBASTIANCIOBANU MIHAI IULIAN

 

 

 

 

 

 

Redactat / dactilografiat

Numele şi prenumele

Funcţia Semnătura Data Nr.exp.
Vîlcan Lucia Secretar – dactilograf 17.03.2021 7