HOTĂRÂREA NR. 217/2023 Privind aprobarea constituirii unei comisii mixte în vederea analizării veniturilor și cheltuielilor Municipiului Toplița
Consiliul local al municipiului Toplița, întrunit în ședința extraordinară din data de 9 noiembrie 2023,
Având în vedere:
– Referat de aprobare nr. 205/04.10.2023;
– Raportul de specialitate nr. 41635/06.11.2023;
– Proiectul de hotărâre privind constituirea unei comisii mixte în vederea analizării veniturilor și cheltuielilor Municipiului Toplița;
– Raportul de avizare al comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului local nr. 232/2023;
– Hotărârea Consiliului Local nr. 173/2023 privind aprobarea contractării și garantării unei finanțări rambursabile interne în valoare de 9.783.688,82 lei;
– Hotărârea Consiliului Local nr. 136/2023 privind aprobarea contractării unui împrumut în valoare de 8.000.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului, aprobată prin Legea nr. 229/2023;
Ținând cont de:
– OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, modificată – art. 127 alin. 3;
– Legea 273/2006 privind finanțele publice locale, actualizată;
– Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, precum și Normele Metodologice de aplicare a acesteia, aprobate prin HG nr. 831/2022;
– Hotărârea Consiliului Local nr. 154/2012 privind aprobarea statutului UAT – Municipiul Toplița;
– Legea nr. 24 /2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată și modificată;
– Legea nr. 199/1997 – Cartea Europeana a Autonomiei Locale;
În urma discuțiilor purtate în cadrul ședinței,
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. 14, art. 139 alin. 1 coroborat cu art. 5 lit. ee), art. 196 alin. 1 lit. a, art. 198, art. 199 si art. 197 alin. 1 , alin. 2, alin. 4 si alin. 5 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ,
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1: (1) Se constituie Comisia mixtă pentru analizarea veniturilor și cheltuielilor Municipiului Toplița, în următoarea componență nominală:
- Buzilă Victor Sebastian – Consilier local – Președinte
- Man Călin Constantin – Consilier local – Membru
- Bodor Attila Béla- Viceprimar – Membru
- Hirișcău Horațiu Sever Nicu – Consilier local- Membru
- Coman Ionel – Consilier local – Membru
- Pop Daniela Lenuța – Consilier local – Membru
- ____________________________ – Membru.
Art.2: Primarul Municipiului Toplița va desemna în termen de 3 zile de la adoptarea prezentei hotărâri de către Consiliul Local Toplița, prin dispoziție, funcționarul public sau specialistul angajat al Primăriei Toplița care va face parte din Comisia mixtă.
Art.3: Comisia mixtă constituită va avea următoarele obiective:
- Verificarea veniturilor și cheltuielilor Municipiului Toplița din perioada 1 octombrie 2020 – 31 decembrie 2023;
- Verificarea evidențelor contabile ce cuprind înregistrarea veniturile și cheltuielile Municipiului Toplița, verificarea documentelor justificative ale cheltuielilor efectuate, verificarea documentelor de casă și extraselor de cont;
- Intervievarea persoanelor responsabile cu angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor;
- Intervievarea persoanelor responsabile cu Controlul financiar preventiv;
- Intervievarea persoanelor responsabile din compartimentele de specialitate care au întocmit/verificat referatele de necesitate, precum și a altor persoane care ar putea oferi clarificări referitoare la cheltuielile efectuate și la venituri;
- Întocmirea unui raport privind veniturile și cheltuielile Municipiului Toplița din perioada 1 octombrie 2020 – 31 decembrie 2023 și identificarea cauzelor care au condus la dezechilibrul bugetar;
- Formularea de propuneri pentru elaborarea unor bugete viitoare realiste care să asigure sustenabilitate financiară a Municipiului Toplița.
Art.4: (1) Comisia mixtă își desfășoară activitatea în perioada 15 noiembrie 2023 – 15 februarie 2024.
(2) După finalizarea activității, comisia mixtă va prezenta un raport conform obiectivelor aprobate.
Art.5: Cu aducere la îndeplinire a hotărârii se însărcinează primarul Municipiului Toplița și membrii comisiei nominalizați la art. 1.
Art.6: Hotărârea se comunică: Instituției Prefectului Județului Harghita, Primarului municipiului Toplița, Direcției buget-finanțe din cadrul aparatului de specialitate al primarului, persoanelor nominalizate în cadrul comisiei mixte și se publică pe pagina web a municipiului, www.primariatoplita.ro.
Toplița la 09.11.2023.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ , Contrasemnează pentru legalitate – Secretar,
CONSILIER – FERENCZ VLĂDUȚ IONEL CIOBANU MIHAI IULIAN